STEM-technieken (B-stroom)
Profiel van de leerling
Vraag jij je wel eens af hoe een toestel werkt? Steek jij graag zelf de handen uit de mouwen? Wil jij je uitvinding écht maken? Dan zit je goed in de basisoptie STEM-technieken.
Profiel van de studierichting
In STEM-technieken leren onze leerlingen hun eigen systeem te bedenken (ontwerpen) en zetten ze daar met overtuiging hun creativiteit voor in. Ze worden uitgedaagd om zelf te onderzoeken welke keuzes ze kunnen maken. Vb.: Welke grondstoffen, gereedschappen, machines zal je gebruiken? Ze zullen hun eigen systeem op een veilige en doordachte manier maken. Met het uittesten en indien nodig het verbeteren van hun systeem maken ze de cirkel rond.
In de B-stroom wordt vanuit de inhoudelijke essentie vooral gefocust op de praktische relevantie en op toepassingen voor en door de leerlingen zelf.
Toekomstperspectieven
Na het tweede jaar B-stroom kan je elke arbeidsgerichte studierichting (finaliteit arbeidsmarkt) volgen. De basisoptie STEM-technieken laat de leerlingen toe om te proeven van de studierichting ‘mechanica’ en ‘hout’.
Lessentabel
